Wprowadzenie
Wprowadzenie
Opis ogólny
W systemie ADA można pisać skrypty w pseudojęzyku ADA-Skrypt oraz w języku Lua.
Przegląd i edycja skryptów dostępne są z poziomu modułów Nadzorca oraz KRON.
Każdy skrypt składa się z elementów:
Elementy skryptu:
Nr |
Identyfikator skryptu |
Nazwa |
Nazwa własna skryptu. Przy wywołaniu skryptu można posługiwać się Nr lub Nazwą. |
Grupa |
Grupa, do której przypisano skrypt. Grupy służą ułatwieniu zarządzania większą liczbą skryptów. |
Opis |
Tekstowy opis działania skryptu. |
Kod |
Kod do wykonania |
Wywołanie skryptu:
SKRYPT(parNazwa,parParametry)
Opis parametrów:
parNazwa |
Identyfikator skryptu. Można użyć Numer lub Nazwę. |
parParametry |
ParamString parametrów przekazywanych do skryptu. Przekazane parametry będą dostępne w skrypcie pod nadanymi im tutaj nazwami i będą zainicjowane zadanymi tutaj wartościami. Oprócz zmiennych przekazywanych do skryptu istnieją jeszcze predefiniowane parametry służące wspomaganiu pracy ze skryptami: SKRYPT:OPIS - zwraca opis skryptu (wprowadzony w pole Opis), nie wykonuje skryptu! SKRYPT:KOD - wyświetla kod skryptu, nie wykonuje skryptu! SKRYPT:TRACE - włącza śledzenie skryptu; po wykonaniu zostaje wyświetlony drobiazgowy raport z wykonania. Pomaga to przede wszystkim w debugowaniu skryptów. Funkcja śledzenia dostępna tylko w przypadku skryptów języka ADA-Skrypt. |
Wywołanie skryptu - przykład:
SKRYPT('Pętla','A=1|B=10')
Wywołanie skryptu na podstawie ciągu znaków
Funkcję SKRYPT można również wykorzystać do wykonania skryptu przechowywanego w ciągu znaków.
Aby wykonać skrypt w języku ADA-Skrypt, należy rozpocząć ciąg przedrostkiem S#.
Aby wykonać skrypt w języku Lua, należy rozpocząć ciąg przedrostkiem L#.
Przykładowo:
SKRYPT('L#return 7')
---