Zmiany dokonane w roku 2022.


Wersja 22.08.09.0 

Ogólne
  • Wybrane okna i funkcje – odświeżono, dodano rozciąganie okna, poprawki ułatwiające pracę, optymalizacje i kosmetyka.
  • Generator raportów – dodano zapis do logu operacji wykonywanych w generatorze raportów (druk, edycja).
  • Przegląd obiekty/zasoby – poprawione filtrowanie wg globalnego przełącznika admg; dodano filtrowanie wg uprawnień do admg.
  • Przegląd osiedli – dodano zakładki filtrujące wg bieżącego admg / wszystkie.
  • Kontrahenci – formularz – przycisk [GUS] – w przypadku, gdy nie wykryto różnic z danymi z GUS, program wykona dodatkowo sprawdzenie czynności w zakresie VAT; sprawdzanie czynności VAT – sprawdzanie za pośrednictwem VIES – aktualizacja metody komunikacji z serwisem.
  • Wybrane tabele – dane adresowe – poszerzono wybrane pola adresowe dostosowując do ograniczeń formularzy podatkowych CIT i plików JPK.
  • Słowniki obiektów i zasobów – unifikacja słowników; dodano funkcje sl_ob i sl_zas.
  • Słownik obiektów – dodano uwzględnianie globalnego filtra wg admg, filtrowanie wg uprawnień do admg.
  • Słownik zasobów – likwidacja zbędnych zakładek; dodano wyszukiwanie tekstowe; filtrowanie wg ulicy/nr domu – dodano uwzględnianie danych indywidualnych zasobu; lista zasobów – dodano wyświetlanie indywidualnej ulicy i nr domu z zasobu; dodano opcjonalne zapamiętywanie filtrów; filtry ulica, typ zasobu i kod – dodano słowniki.
  • Pisma – HTML – dodano możliwość wyłączenia nagłówka !DOCTYPE podczas generowania PDF (zakładka nagłówek/stopka).
  • Nowa funkcja ClampInt – ograniczenie wartości liczby całkowitej.
  • Lata obrotowe – poprawiono usuwanie ostatniego roku w sytuacji, gdy istnieje wiele administracji; poprawiono dopisywanie roku w sytuacji, gdy dopisywany rok nie jest rokiem ostatnim.
  • Funkcja ZasPole – poprawiono wyznaczanie wartości historycznej na podstawie tabeli historia; funkcja ObPole – optymalizacja wyznaczania wartości historycznej na podstawie tabeli historia.
  • Biała księga – przegląd historii – poprawiono odczyt historii z plików.
  • Administracje – formularz – dopisz – dodano opcję utworzenia roku obrotowego po dopisaniu administracji.
AdaNet
  • Finanse – karty – konta bankowe do wpłaty – dodana obsługa indywidualnych ustawień kont do płatności wg cech admg/obiektu/zasobu.
  • Finanse – karty – konta – dokumenty – wydruk dokumentu – dodano opcję wyboru pisma prezentującego dokument czynszowy oraz pisma prezentującego rozliczenie mediów (w sytuacji, gdy dokument czynszowy jest powiązany z rozliczeniem) – wybór pism w parametrach globalnych. W przypadku rozliczenia z mediów – dodano domyślny szablon pisma Szablony\MER.CPI.
  • Logowanie – dodano możliwość wymagania podania adresu email podczas logowania do AdaNET dla mieszkańców i operatorów (parametry globalne). Jeśli opcja jest włączona, to mieszkaniec/operator musi mieć przypisany dany adres email, aby mógł się zalogować.
Czynsze
  • Karty – przegląd – więcej – naliczenia i rozliczenia – dodano funkcję Analiza kart kontrahenta – okno do zbiorczej analizy i edycji kart wybranego kontrahenta.
  • Karty – przegląd – więcej – naliczenia i rozliczenia – konta kontrahenta – dodano obsługę globalnego filtra wg admg, filtrowanie wg uprawnień do admg; opcję zmiany roku i miesiąca; dodano wyświetlanie NIP kontrahenta; dodano wyświetlanie numeru i nazwy kontrahenta w tytule okna.
  • Wydruki – windykacyjne – zestawienia - 5. Zestawienie zaległości – dodano zapamiętywanie parametrów, opcję powrotu do okna ustawień po wykonaniu wydruku (zakładka zaawansowane), opcję powrotu do okna startowego generatora danych; dodana opcja ograniczenia okresu wyliczania zaległości (optymalizacja prędkości).
  • Dodatki mieszkaniowe – generowanie – słownik paczek – dodano ograniczenie na dozwolone typy paczek.
  • Paczki – drukuj paczkę – w trybie analitycznym dodano opcję druku opisu dokumentu (w takim przypadku wydruk automatycznie zmienia układ na poziomy).
  • Dokumenty – korekty zbiorcze – wydruk unifak – poprawiona agregacja składników; dodano grupowanie wg stawki VAT; usunięto stare wydruki korekt zbiorczych.
  • Dokumenty – korekty zbiorcze – edycja pozycji naliczenia – dodana możliwość wymuszenia alternatywnych wartości netto/VAT/brutto (za pomocą haczyka „korekta”), aby ułatwić tworzenie korekt na podstawie wielu miesięcy, gdzie suma VAT nie zgadza się z kwotą wyliczoną na podstawie pojedynczej pozycji.
  • Rozliczenia CO – Metrona – pobieranie zaliczki – poprawiono zliczanie zaliczki na podstawie listy składników.
  • Odsetki ustawowe – filtr zaawansowany – poprawione filtrowanie kart czynszowych.
  • Wzory naliczeniowe – formularz - dodano automatyczną normalizację wzorów podczas zapisu polegającą na eliminacji niedozwolonych znaków.
  • Funkcja C_KontoW – zastąpiona niejawnym wywołaniem funkcji C_KontoBankowe celem ujednolicenia i rozszerzenia funkcji c_kontow.
  • Zasoby – [Karty] – zmiana uprawnienia wymaganego do uruchomienia okna na „Przeglądanie danych”.
  • Wydruki – wykazy – wykaz adresów korespondencyjnych kart czynszowych – dodano opcję eksportu danych.
DCM
  • Funkcja StatusLokalu – zmiana, aby w przypadku wynajmu funkcja zwracała wynik „najem”.
  • Przegląd przydziałów zasobu – generator raportów – dodano obsługę identyfikatora przydziału/kontrahenta przekazanego do generatora raportów w raportach typu UniSQL.
  • Wydruki – wykazy – przydziały z księgami wieczystymi – dodano filtr wg istnienia wpisu księgi wieczystej; dodano obsługę filtra zaawansowanego; dodano wypis ustawień na końcu wydruku.
Faktury
  • Faktury – wydruk unifak – dodano obsługę dynamicznego wyrażenia stopki wzorem poprzez przedrostek E#.
FK
  • Rejestry – dekret – dopisywanie przelewu – dodano automatyczne przenoszenie banku i numeru konta bankowego do przelewu.
  • Rejestry / Faktury – wydruk unifak – dodano obsługę dynamicznego wyrażenia stopki wzorem poprzez przedrostek E#.
  • CIT-8 (31) – poprawiona obsługa pól CIT-8/O 139-144; dodana możliwość dołączenia jednego załącznika CIT-D.
  • Rozrachunki – przegląd wg kontrahentów – dodano filtrowanie rozrachunków wg uprawnień do administracji; dodano 2,5s opóźnienie wyliczania podsumowania rozrachunków, aby umożliwić sprawne wyszukanie kontrahenta na liście; podsumowanie – dodano liczbę rozrachunków.
  • Analizy – wydruki kosztów i subkosztów na obiekty – eksport – poprawiono.
  • Schematy dekretacji – schemat cykliczny wg pliku CSV – dodano możliwość określenia pliku CSV w parametrach schematu – w takie sytuacji schemat nie pyta o plik podczas wykonania.
  • JPK FA 4 – korekty – w przypadku, gdy nie określono dokumentu korygowanego, program wybierze wartość pola nr zewnętrzny jako nr faktury korygowanej.
  • JPK – wysyłanie – aktualizacja pliku certyfikatu.
JPKPlus
  • Moduł analiz – przebudowa i optymalizacja; dodano obsługę globalnego filtra wg administracji oraz wg uprawnień do administracji.
Kasa
  • Import wyciągów – parametry importu wyciągów przeniesiono do parametrów globalnych; aktualizacja wybiera spośród dotychczasowych zestaw parametrów ostatniego operatora korzystającego z importów lub ustawia opcje domyślne; w oknie konfiguracji importu wyciągów można uaktywnić/przywrócić indywidualne ustawienia importu.
Kredyty
  • Import naliczeń – do filtra zerowych pozycji dodano warunek na niezerowe saldo karty, aby pozycje zerowe zostały również zaimportowane w przypadku, gdy karta posiada niezerowe saldo.
  • Paczki – poprawiona kontrola paczki przed usunięciem.
Media
  • Narzędzia – import – odczyty liczników – dodano funkcję importu liczników z pliku CSV (demontaż, montaż, odczyty).
  • Przegląd – liczniki indywidualne (wszystkie) – uzupełniono kolumny na listach; dodano filtr tekstowy wg pól nr licznika, typ licznika, nr radio, producent, kod zasobu; dodane przyciski funkcyjne: odczyt, licznik, zasób, karty; dodano filtr wg admg/obiektów/zasobów.
  • Liczniki indywidualne – formularz – nadlicznik – wymiana słownika liczników; słownik otwiera się domyślnie z filtrem na bieżący zasób/obiekt/admg.
  • Funkcja SLI3 – dodano parametr RAZSLO – powoduje dodanie w podsumowaniu tekstu „Razem niedopłata/nadpłata” lub zdefiniowany tekst użytkownika.
  • Rozliczanie – edytor zestawów składników – poprawiono działanie edytora oraz dodano możliwość przypisania zestawu indywidualnie do administracji.
  • Wzory rozliczeniowe – formularz - dodano automatyczną normalizację wzorów podczas zapisu polegającą na eliminacji niedozwolonych znaków.
Przelewy
  • Przelewy – formularz – [Wstaw] – słownik – dodano obsługę wyrażenia dynamicznego poprzez przedrostek E#.
Sekretariat
  • Dziennik – dodano opcję automatycznego dopisywania pracowników z ustalonej listy do każdej dopisywanej korespondencji przychodzącej – ustawiane w parametrach globalnych modułu.
  • Dziennik – przegląd oraz poczta pracownika – dodano opcję dopisywania wielu pracowników.
  • SMS – wysyłanie (WebAPI) – rozszerzono komunikat po nieudanej wysyłce.
  • Poczta elektroniczna – wysyłanie – poprawka w generowaniu nagłówka wiadomości w przypadku, gdy nazwa i adres skrzynki zawierają adres email; ujednolicenie wypełniania pól From i ReplyTo w zapisach poczty wysyłanej.
  • Głosowania – wyliczanie wag – dodana obsługa wartości wg cech oraz wyznaczania wartości na datę początkową głosowania.
  • Głosowania – wydruki – wydruk głosowania – na pierwszej stronie nagłówek tabeli przeniesiono pod opis pytania.
  • Głosowania – wydruki – dodano automatyczne skalowanie wielkości czcionki tytułu wydruku.
  • Głosowania – powiadomienia – dodano wybór grupy respondentów ze względu na udzielenie odpowiedzi.
Środki Trwałe
  • Wydruki – zestawienia obrotów i sald – uaktywniono przełącznik bilansowe/podatkowe – decyduje o sposobie liczenia wartości bez umorzeń/amortyzacji.
Windykacje
  • Wyszukiwanie dłużników (nowe) – wykaz i eksport – poprawione filtrowanie pozycji wg zaznaczenia na liście; zakładanie spraw – poprawki działania przycisku [Dalej]; przeksięgowanie w czynszach – dodano obsługę wielu administracji (automatyczne tworzenie paczek) oraz w przypadku, gdy nie określono paczki, dodano automatyczne tworzenie paczki.


Wersja 22.06.22.0 


Ogólne
  • Wybrane okna i funkcje – odświeżono, dodano rozciąganie okna, poprawki ułatwiające pracę, optymalizacje i kosmetyka.
  • Słownik uniwersalny – dodano podgląd tekstu wyszukiwania na liście.
  • Przeglądy oparte na tabelach – dodano możliwość zastosowania tymczasowego filtra zaawansowanego – wywołanie za pomocą skrótu Ctrl+F. Do edytora wyrażeń dodano przycisk [Pole z kontekstu] – funkcja wspomagająca układanie filtrów w kontekście przeglądów.
  • Zasoby – pole status – poszerzono do 50 znaków.
  • UniEksport – ustawienia indywidualne – dodano opcje Eksport/Import ustawień.
  • UniFak – konfiguracja – zakładka Pozycje – dodano opcję „Drukuj podsumowanie wg VAT”: tylko, gdy faktura (domyślnie); zawsze; nigdy.
  • Nieruchomości – formularz – dodano pole pozwalające przypisać nieruchomość do administracji osiedlowej.
  • Pisma – import/eksport – dodana obsługa pola moduł.
  • Cechy – wartości cech – dodano pola przechowujące informację o zmianie wartości (operator, data, czas). Przeglądy i formularze uzupełniono o wyświetlanie tych danych.
  • Cechy – przeglądy wg cech i wg bytów – dodano filtrowanie wg globalnego przełącznika filtruj wg admg oraz filtrowanie wg uprawnień operatora do administracji/administracji osiedlowej; przegląd wg cech – opcja [Seryjne] – dodano filtr zaawansowany.
  • Cechy – nowa funkcja CechyDef_Slownik.
  • Edytor wyrażeń zaawansowanych – [Makro] – zmiana metody wstawiania treści tak, aby wstawiane było wywołanie funkcji zamiast kodu makra; dodano [Cecha] – możliwość wstawiania wzoru na wartość wybranej cechy.
  • Kontrahenci – formularz – [GUS] – poprawka eliminująca sprawdzanie, czy podatnik VAT jest czynny w przypadku, gdy przepisanie danych z GUS odrzucono (opcja anuluj).
  • Kontrahenci – indeks wyszukiwania (SQL) – poprawione odświeżanie indeksu.
  • Hasła – reguły domyślne – ustalono nowe reguły domyślne: minimum 8 znaków, w tym minimum po jednej dużej literze, jednej małej literze, jednej cyfrze i jednym znaku specjalnym. Uwaga! Aktualizacja uaktywnia domyślne reguły w instalacjach, gdzie nie określono żadnych reguł – w takiej sytuacji dotychczasowe hasła będą dalej obowiązywać, przy czym z uwagi na to, że wprowadzenie reguł powoduje rozróżnianie dużych i małych liter, dotychczasowe hasła należy wpisywać dużymi literami.
  • Dialog wyboru/wielozaznaczania – dodano opcje sortowania oraz eksportu listy.
  • Administracje – konta bankowe – formularz – powiązanie z modułem Kasa – dodano ikonę informującą o zgodności/niezgodności numeru rachunku.
  • Adresy – przegląd kontekstowy – dodano filtr wg typu (adres korespondencyjny, adres email, nr telefonu).
AdaNet
  • Mieszkaniec – zgłoszenia – dodano dwa parametry na tekst informacyjny – na górze przeglądu „moje zgłoszenia” oraz na dole formularza zgłoszenia; formularz – dodano niejawne wypełnianie pól nieruchomości i daty zdarzenia.
Czynsze
  • Dodano możliwość definiowania konta bankowego do wpłat na poziomach administracji, nieruchomości, obiektów i zasobów w cechach (parametry). Na każdym poziomie można zdefiniować 4 konta: konto podstawowe, konto podstawowe online, konto funduszu, konto funduszu online. Konta online są przeznaczone do mechanizmu płatności online. Jeśli konta są zdefiniowane, to mają priorytet nad ustawieniami globalnymi (z wyjątkiem wywołania funkcji z wymuszeniem wybranego konta poprzed ID). Funkcja c_kontobankowe została przebudowana i dostosowana do pracy z nowymi definicjami kont. Rozszerzony opis znajduje się w pliku pomocy.
  • Naliczanie czynszu – zmienne pamięciowe – dodano obsługę warunku wykonania wzoru.
  • Funkcja LiczbaMcZalCz – dodano możliwość definiowania własnych zakresów; poprawione domknięcia/otwarcia zakresów.
  • Wydruki – windykacje – wydruk „Zestawienie zaległości – układ księgowy lub rozliczeniowy w oparciu o dokumenty (stary)” przeniesiono na drugą zakładkę; obydwie wersje wydruku (stara i nowa) – optymalizacje, poprawione domknięcia/otwarcia zakresów.
  • Wzory do naliczania czynszu – przepisywanie wzorów – przebudowa funkcji.
  • Wzory do naliczania czynszu – formularz zaawansowany – dodano [Cecha] – umożliwia wstawienie do wzoru funkcji na wartość wybranej cechy.
  • JPK FA 4 – generowanie – dodano zgłaszanie błędu w przypadku braku typu dokumentu w słowniku.
  • Rozliczenia roczne – rozliczanie - wyszukiwanie wzorów – poprawione wyszukiwanie, uzupełniona obsługa wzorów nieczynnych; w przypadku, gdy nie znaleziono w pozycjach do składnika takiej, która ma przypisany identyfikator wzoru pasującego do rozliczenia, dodano wyszukiwanie pozycji bez określonego wzoru (na liście „wszystkie”).
  • Rozliczenia roczne – funkcja NRR_I_2 – dodano opcję generowania tabeli HTML.
  • Noty odsetkowe na bazie rozrachunków – generowanie – uzupełniono paski postępu (eliminacja wrażenia zawieszenia aplikacji), optymalizacje.
  • Dane globalne/obiektów/zasobów/kart – formularz edycji wartości danej – dodano kalendarz do pola data od.
  • Wydruki – książeczki – przebudowa sekcji „Drukuj kwotę”; dodano słownik składników wielokrotnego wyboru ułatwiający ustalenie listy składników uwzględnianych w kwocie.
  • Karty – przegląd – menu kontekstowe – komunikacja – dodano Adresy i telefony oraz Pismo.
  • Karty – formularz – wybór zasobu i kontrahenta – porównanie adresów – dodano parametr globalny umożliwiający włączenie porównywania adresów, domyślnie wyłączony.
  • Rozliczenia CO – inne – wczytanie pliku – poprawiono odczyt z CSV w sytuacji, gdy w pliku brakuje numerów kart.
  • Wydruki – wykazy – lista do podpisu – poprawione drukowanie adresu.
Faktury
  • Import naliczeń czynszowych wg właścicieli – dodano opcję dynamicznego wyznaczania daty dokumentu/sprzedaży/płatności podczas importu na podstawie cech administracji analogicznie, jak w module Czynsze podczas naliczania czynszu; poprawione zaznaczanie administracji oraz dodane zapamiętywanie zaznaczenia oraz import/eksport.
  • Faktury – formularz – dodano blokadę edycji, jeśli dokument został zaimportowany do modułu FK (w trybie indywidualnym).
FK
  • Rejestry – CIT-8 – dodano CIT-8 (31).
  • Rejestr sprzedaży – dopisywanie pozycji – dodano możliwość zapamiętywania wybranych kont (haczyk przy każdym koncie) celem przepisania przy dopisywaniu kolejnej pozycji.
  • Rejestry – zatwierdzanie dokumentu – dodano uprawnienie „Aktualizacja rejestru sprzedaży i zakupów”.
  • Rejestry – zatwierdzanie seryjne – dodano filtr wg typu rejestru; dodano opcję wymuszania wybranego zachowania podczas zatwierdzania (tworzenie rozrachunków i dekretów); komunikat o potencjalnej duplikacji – dodano opcję tak/nie na wszystkie.
  • Rejestry – import do rejestru z modułów Czynsze, Faktury oraz formatu UnifakXML – dodano opcję „Zatwierdź” we właściwościach typu dokumentu umożliwiającą automatyczne zatwierdzanie po zaimportowaniu; import z modułu Faktury (SQL) – poprawka.
  • Rejestry – import do rejestru z innego systemu informatycznego – rejestr zakupów - dodano wyliczanie kwot VAT odliczany 100% i struktura. Nowe pola można stosować w dedykowanych schematach dekretacji; wykonywanie schematów – optymalizacja, przebudowa, dodana obsługa ustawień agregacji.
  • Rejestry – dekret – dopisywanie przelewu split – dodano automatyczne uzupełnianie danych na przelewie na podstawie dokumentu rejestru.
  • Rejestry – pozycje – dopisywanie – poprawka przepisywania zapamiętanych domyślnych wartości pól.
  • Faktury – formularz – dodano identyfikator rekordu na drugiej zakładce, dodano konta FK nagłówka dokumentu na zakładce dekret nagłówka; zrezygnowano z blokady edycji rozrachunków i dekretów, gdy dokument nie jest zatwierdzony (ujednolicenie zachowania z przeglądem rejestrów); przebudowana obsługa dopisz/popraw/usuń dekretów.
  • Rozrachunki – przegląd przekrojowy – poprawka odświeżania listy rozrachunków; poprawka obsługi anulowania podczas wczytywania.
  • Schematy – wykonywanie – zmiana warunku wyświetlania komunikatów po wykonaniu schematów tak, aby okno komunikatów pojawiało się tylko wtedy, gdy wystąpiły błędy lub ostrzeżenia.
  • Schematy – zwykły schemat oraz schemat rejestru VAT – strona prawa – w przypadku braku konta dodano automatyczne pomijanie pozycji schematu oraz informację o pominięciu w formie ostrzeżenia w komunikatach po wykonaniu schematu; dialog pytanie netto/VAT/brutto – rozbudowa okna.
  • Plan kont – dopisywanie konta – eliminacja nieprawidłowego komunikatu o błędzie podczas dopisywania syntetycznego konta słownikowego.
  • Plan kont – przegląd i słowniki – dodano kolumnę Kontrahent.
  • Plan kont – konta syntetyczne, przegląd, słowniki, formularz – kosmetyka, ujednolicono zakładki i kolumny, poprawiono rozciąganie okien.
  • Plan kont – konto – pole opis rozszerzono do 255 znaków.
  • Analizy – koszty i subkoszty – dodano eksport, dodano słownik do pola maska, dodano strzałki w dół przy polach słownikowych.
  • Wzorce planów kont – wybór administracji – przebudowa pod kątem poprawy intuicyjności i bezpieczeństwa: dodano dodatkowe informacje na oknie, przełącznik edycji, filtr „tylko wybrane”.
  • Wzorce planów kont – edycja - dodano sortowanie i eksport; dodano import z planu kont; dodano czyszczenie; drobne poprawki.
  • Rozdzielanie kosztów na budynki – dodano sprawdzenie wyboru wskaźnika podziałowego na pierwszej zakładce; poprawiono podsumowanie modyfikowanego dokumentu; dodano przyciski [Dalej]/[Powrót] na zakładkach 3 i 4; zmieniono nazwę zakładki 5 na Dekret; uaktywniono funkcjonowanie Enter zamiast Tab.
  • Funkcja SumKonta - w przypadku trybu wg kont syntetycznych dodano filtr eliminujący konta, gdzie pozycja * jest inna, niż w przypadku pierwszego konta na liście – zmiana ma na celu eliminację zwielokrotnień kwot wskutek odczytu syntetyk różnych poziomów.
JPKPlus
  • JPK V7x 2 – generowanie – dodana obsługa korekty podstawy opodatkowania (złe długi). Aby w JPK dokument był zapisany jako korekta za złe długi, należy dokument w rejestrze opatrzyć procedurą "KorektaPodstawyOpodt" oraz określić termin płatności w zależności od rodzaju - jeśli jest to korekta ujemna tj. dodanie złego długu, to podajemy termin płatności nie zrealizowanej płatności; jeśli jest to zapłata lub sprzedaż długu, to w polu termin płatnosci podajemy datę tej zapłaty. Generator JPK automatycznie określi rodzaj korekty na podstawie znacznika KorektaPodstawyOpodt oraz znaku kwoty brutto dokumentu.
  • JPK V7x 2 – analiza – dodano możliwość powtórnej walidacji.
Kasa
  • Kasy/banki – formularz – konfiguracja adresu, kodu kreskowego i dom. typu dokumentu dostępna tylko w przypadku kasy; dopisywanie rekordu w kontekście konta bankowego administracji – automatyczne wypełnienie pola NRB; poprawki kosmetyczne.
  • Kasy banki – przegląd – wyłączono pamięć zakładek; domyślnie na liście tylko aktywne kasy/banki; w przypadku wywołania okna jako słownik: automatyczne wyszukanie danej kasy/banku; dodatkowa kontrola/wspomaganie przy wyborze właściwej kasy/banku.
  • RK/WB – przegląd oraz przegląd z dekretacją – zmiana, aby w przypadku kont bankowych zamiast adresu wyświetlany był numer rachunku.
  • Raporty kasowe – dopisywanie pozycji dokumentu – poprawka dopisywania karty z wybraną kwotą salda.
  • RK/WB – przegląd wybranego raportu – poprawa prędkości inicjalizacji okna, optymalizacje.
  • Wyciągi bankowe – dopisywanie dokumentów bankowych – poprawiona obsługa kwoty WN z karty i inicjalizacji typu dokumentu.
  • Import wyciągów – dodano globalny parametr określający plik tłumaczący numery SWRK.
  • Import wyciągów – format Elixir – konfiguracja – dodano opcję zamiany pól 6 i 7 (IBAN).
  • Import wyciągów – format MT940 – dodana obsługa wersji VWBank.
  • Import wyciągów – uzgadnianie zawartości wyciągu – dodano możliwość rozliczania ujemnych rozrachunków.
  • Import wyciągów – lista wyciągów odnalezionych we wskazanym pliku – dodano dodatkowe sortowanie wg daty.
Kredyty
  • Dokumenty – dodano rodzaje: umorzenie i rozliczenie; konta – dodano pola WN i MA odpowiadające umorzeniu i rozliczeniu; wybrane procedury modułu: dodana obsługa nowych rodzajów dokumentów / pól kont.
  • Funkcja SumKFM – w ramach parametru rodzaju rozbudowano o możliwość wyboru umorzenia i rozliczenia (K/1 = kredyt, O/2 = odsetki, U/3 = umorzenie, R/4 rozliczenie).
  • Paczki – przegląd – dodano blokadę usuwania paczki, jeśli zawiera zaksięgowane dokumenty; dodano opcję [Więcej] zawierającą [Odśwież] oraz nowe funkcje: Kopiowanie paczki oraz Import naliczeń z czynszów.
Magazyn
  • Dokumenty – usuwanie dokumentu/pozycji – dodano blokadę w przypadku, gdy dokument jest powiazany z modułem zgłoszenia (poprzez materiały).
Media
  • Rozliczanie – dodano parametr globalny wyłączający automatyczne nadawanie dokumentom typu i numeru (pozostaje nieokreślony typ TMP*). Typ i numer można potem nadać manualnie za pomocą funkcji przeglądu paczek; dodano parametr globalny pozwalający na całkowite wyłączenie logowania operacji wykonywanych podczas rozliczenia; redukcja liczby komunikatów; rozliczanie zaliczek (SQL) – poprawione usterki.
  • Rozliczanie – węzły – funkcje wzorów węzłowych – przebudowa i optymalizacja.
  • Wydruk rozliczenia – dodano opcję druku nazwisk nabywcy na podstawie DCM; kolejne nazwiska oddzielane przecinkami; przebudowa i optymalizacja; wysyłanie emailem – poprawka generowania nazw kontrahentów (zamknięte karty).
  • Paczki – przegląd – [Inne…] - dodano opcję [Przenieś dokument do innej paczki]; poprawka inicjalizacji okna (redukcja opóźnień).
  • Paczki – przegląd – rozliczenia – usuwanie grupowe – przebudowa i optymalizacja, poprawki.
  • Paczki – przegląd – usuwanie paczki – poprawiona prędkość usuwania paczki.
  • Rozliczenia – formularz dokumentu i pozycji – popraw – w przypadku zamkniętej paczki umożliwiono podgląd danych; dodano informacje o dodaniu/modyfikacji zapisu.
  • Przesyłanie do czynszów – dokumenty – zmiana ustawienia domyślnego – domyślnie twórz nowe paczki.
  • Wydruki – raport zbiorczy z rozliczeń – wyniki i wydruk – eliminacja nie zaznaczonych składników.
  • Wydruki – raport legalizacji – kosmetyka wydruku, dodano opcję drukowania w opisie pól: data demontażu, data plomby, nr nakładki radiowej, producent.
  • Wydruki – tabela wymiany liczników – kosmetyka i przebudowa wydruku, dodano opcję drukowania w opisie pól: data plomby, nr nakładki radiowej, producent.
  • Dane rozliczeniowe węzła – przegląd – poprawiono działanie belek zmiany rozmiaru list z lewej strony okna.
  • Narzędzia – eksport odczytów liczników – format (3) – przebudowa, optymalizacja; dodana konfigurowalność pól eksportu, dodano pola: opis, data plomby, nr nakładki radiowej, producent; dodano opcję przywrócenia ustawień domyślnych.
Przedmioty Niskocenne
  • Dodano nową funkcjonalność – Przekazanie PN – dla zadanej pary pracowników generuje dokumenty zdania/przyjęcia przedmiotów.
Przelewy
  • Przegląd przelewów – [Inne] – dodano opcję Zmień datę przelewu.
Sekretariat
  • AdaEmail – przegląd oraz przegląd wg kontrahentów – drukowanie wybranego emaila – zmiana, aby w przypadku braku treści email w rekordzie bazy danych drukowana treść pochodziła z pliku (automatyczna konwersja z html do tekstu).
  • AdaEmail – formularz i lista nadawcza – dopisywanie załączników – dodano automatyczną zamianę znaku „,” (przecinek) na „_” (podkreślnik).
  • AdaEmail – odbieranie poczty – wyłączono zapis do logu o załącznikach w przypadku braku załącznika przy danym emailu; w przypadku wystąpienia błędu blokady sprzętowej przy odbiorze emaila dodano mechanizm dopisujący pusty email odpowiadający temu błędnemu umożliwiając podjęcie kolejnej próby odbioru poczty z pominięciem przesyłki powodującej blokadę.
  • AdaEmail – formularz – w przypadku dokumentu z podpiętą kartą czynszową wyłączono dodatkową kontrolę adresu email oraz zablokowano edycję adresata wiadomości; w przypadku pisania emaila w kontekście karty czynszowej uaktywniono dopisywanie więcej niż jednego z wybranych na liście adresów.
  • Okno dokumentacji – dodano kolumnę data dokumentu, dodano zakładkę sortowania wg daty dokumentu oraz dodano opcję sortowania wg nagłówka listy.
Windykacje
  • Wyszukiwanie nowych dłużników – wysyłka SMS – poprawka wyświetlania raportu o błędnych numerach telefonów.
Wkłady
  • Analiza dokumentów – dodano opcję zatwierdzania faktury w FK; dodano globalne parametry decydujące o dopisywaniu rozrachunku/dekretu analogiczne jak w module FK.
  • Wydruki – stan kont – dodano automatyczne dopasowanie kolumn wydruku (maks. 9 kont).
Zgłoszenia
  • Przegląd – poprawa prędkości wczytywania zgłoszeń.


Wersja 22.04.07.0 

Ogólne
  • Wybrane okna i funkcje – odświeżono, dodano rozciąganie okna, poprawki ułatwiające pracę, optymalizacje i kosmetyka.
  • Unifak – rozbudowana kontrola poprawności odczytu/zapisu parametrów, dodana możliwość przywrócenia ustawień domyślnych; wydruk fv korygujących w modułach FK i Faktury – dodano filtrowanie zerowych pozycji.
  • Funkcja Moje sprawy – optymalizacja, reorganizacja interfejsu, modernizacja.
  • Administracje osiedlowe – przegląd – zmiana wymaganego uprawnienia z Aktualizacji danych firmy na Przegląd danych w systemie.
  • Pisma – dodano nowe uprawnienie do edycji pism; dodano podział pism ze względu na moduł systemu ADA; dodano przegląd pism w module Nadzorca, gdzie można przenosić pisma pomiędzy modułami.
  • Pisma – rodzaje HTML i !HTML – dodano możliwość dodania nagłówka i stopki w postaci wstawki HTML (nagłówek/stopka są dodawane do wydruku podczas konwersji do PDF).
  • Generator raportów – ujednolicona numeracja na listach wydruków; dodano uniwersalny generator SQL do wszystkich zestawów generatora raportów.
  • Generowanie plików xml (JPK, E-Sprawozdania) – poprawka generowania z łańcuchów znaków zaczynających się spacjami (obcinało koniec ciągu).
  • Administracje – przegląd – usuwanie administracji – poprawka dot. usuwania uprawnień do administracji.
  • Słownik – modernizacja, dodano wyszukiwanie.
  • Nowe funkcje: IloscMiesiecyEx, RZ, AR.
AdaNet
  • Mieszkaniec – logowanie po resecie hasła – poprawka umożliwiająca zmianę hasła.
Czynsze
  • Naliczanie czynszu – dodana obsługa domyślnych dat wg ustawień w cechach administracji; dodano parametr pozwalający na wymuszanie stosowania ustawień dat wg cech administracji podczas naliczania seryjnie dla wielu administracji.
  • Wzory do naliczania czynszu – eliminacja ustawień pozycji na deklaracji VAT – podczas eksportu do FK pozycja jest ustalana automatycznie na podstawie stawki podatku VAT; ściślejsza kontrola stawki VAT i przyczyny zwolnienia z VAT (również podczas naliczania); przegląd wzorów – dodano kolumnę Przyczyna zwolnienia z VAT.
  • Dokumenty – wprowadzanie korekt -  ściślejsza kontrola stawki VAT i przyczyny zwolnienia z VAT.
  • Faktury – eksport UniFak XML -  pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT.
  • Faktury – wydruk UniFak – definiowalna stopka na wydruku – dodano obsługę definicji stopki za pomocą wzoru poprzez dodanie przedrostka E#.
  • Rozliczenia roczne – funkcje NRR_Zbierz_Nalki i NRR_Zbierz_Nalki_Kar – precyzję wyniku poszerzono do 4 miejsc po przecinku; funkcja DJT2 – dodana obsługa wyjątku braku danych stawek; funkcja NRR_Z_2 – eliminacja usterki powodującej nieprawidłowe działanie funkcji wywołanej wielokrotnie.
  • Rozliczenia roczne – zapis korekt – poprawiony zapis w przypadku odznaczenia wybranych pozycji na liście.
  • Rozliczenia roczne – przegląd rozliczeń zbiorczych – dodano możliwość drukowania zamkniętej paczki; dodano możliwość drukowania bez podania zakresu kodów; dodano pasek postępu podczas generowania danych do wydruku.
  • Rozliczenia roczne – interpretacja wzorów – umożliwiono obsługę wielu wzorów (wiele składników) w podgrupie.
  • Lata obrotowe - otwieranie/zamykanie roku/miesiąca – modernizacja, poprawki, optymalizacje.
  • Wykazy – wykaz zasobów – przebudowa, modernizacja.
  • Dokumenty lokalne – Generator korekt – przebudowa i modernizacja.
  • Dokumenty czynszowe – dopisywanie pozycji – wybór składnika – zablokowano możliwość wyboru składnika niedostępnego dla danego typu karty.
  • Funkcje: C_SaldaCzynszowe, C_SaldaCzynszoweWymagane, LiczSaldo3, LiczSaldo3Wymagane – dodano parametry NAD i ZAL – definicja tekstów alternatywnych do nadpłata/niedopłata.
  • Rozłożenie zaległości na raty – wybór paczki – dodano możliwość wybrania paczki typu PK.
  • Nowa funkcja: Odsetki.
DCM
  • Przydziały – formularz – rodzaje – dodano „dożywocie”; notatki przeniesiono na drugą zakładkę; dodana zakładka techniczne.
  • Członkowie – przegląd – dodano kolumny Dopisanie i Modyfikacja.
Faktury
  • Import faktur z modułu Czynsze - pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT.
  • Import faktur z modułu Czynsze wg właścicieli – dodano opcję grupowania dokumentów wg konta czynszowego; dodano obsługę cech administracji dotyczących domyślnych dat.
  • Wydruk zestawienia faktur – dodano obsługę druku dla wszystkich administracji.
  • Faktury – dopisywanie korekty – eliminacja przepisywania numeru fv korygowanej do numeru zewnętrznego fv korygującej.
FK
  • Import faktur z modułu Czynsze – pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT.
  • Nowe funkcje: VAT2DEK, DEK2P12 – automatyczna konwersja stawki VAT na identyfikator wiersza deklaracji VAT oraz konwersja identyfikatora na nr pola na deklaracji VAT.
  • Rejestr VAT – pozycja rejestru – dodano pola do wprowadzania rodzaju i miejsca powstania kosztu/przychodu; nowa funkcja RejestrVATSuma.
  • Dokumenty księgi głównej – [Więcej…] - dodano opcję kopiowania dekretu z innego miesiąca; przywrócono możliwość sprawdzenia kręgu kosztowego dla zatwierdzonego dokumentu; symbol dokumentu – wyświetlany symbol (dotychczasowo typ i nr dokumentu) zamieniono na symbol dynamiczny generowany na podstawie ustawień w cechach administracji (domyślnie typ - numer / rok).
  • Funkcja sprawdzenia kręgu kosztowego – przebudowa, modernizacja, umożliwienie generowania sum grupowanych wg dowolnej liczby znaków konta od 1 do 30, dodano podsumowanie liczby pozycji.
  • Menu – Operacje – uporządkowano gałąź menu.
  • Zamykanie miesiąca – dodano zapis komunikatów do LOGu oraz informację o poprawnym zamknięciu miesiąca; Zamykanie roku – modernizacja i kosmetyka komunikatów.
  • Wydruki definiowalne – eksport do Excela – dodano opcję „autodopasowanie szerokości kolumn”.
  • Faktury – dopisywanie korekty – eliminacja przepisywania numeru fv korygowanej do numeru zewnętrznego fv korygującej.
  • Schematy dekretacji – rejestr VAT – dodano rodzaj schematu „cykliczny” (dotychczasowe traktowane są jako „pojedynczy”) – wykonanie schematu dla każdej pozycji dokumentu rejestru.
  • Rejestr VAT – formularz dokumentu – procedury JPK – przywrócono możliwość dopisania MPP do wybranych procedur dokumentu.
  • Rejestr VAT – zakup – formularz dokumentu – wybór kontrahenta – dodano automatyczne przepisywanie banku i numeru konta bankowego kontrahenta, o ile kontrahent ma zdefiniowane domyślne konto bankowe.
  • Rejestr VAT – zakup – formularz pozycji – zmiana metody przeliczania danych tak, aby modyfikacja ilości i ceny wpływała odpowiednio tylko na cenę / ilość.
  • Wydruki obrotów i sald (1-4) – zmiana warunku drukowania podsumowania wg syntetyki – aby podsumowanie wg syntetyki wydrukowało się, należy włączyć filtr poziomów syntetycznych i ustalić od lub do większe od 1.
JPKPlus
  • Dodano obsługę JPK FA (4).
  • Analiza danych JPK – rozszerzono komunikat o niezgodności wersji deklaracji VAT; pobieranie identyfikatora numeru pól deklaracji VAT na podstawie wzoru czynszowego zmienione na automat wyznaczający pola na deklaracji VAT na podstawie stawki podatku VAT; analiza nieciągłości numeracji w rejestrach VAT – poprawki w komunikatach w przypadku wykrycia nieciągłości.
  • Generowanie JPK V7x (2) – poprawka techniczna identyfikacji wersji pliku.
Kasa
  • Raporty kasowe/wyciągi bankowe – formularz pozycji – wybór karty i kwoty – poprawiono.
  • Kompensaty – przebudowa, poprawki i optymalizacja.
Media
  • Dane rozliczeniowe węzła – edytor – [Usuń okresy] i [Usuń widoczne] przeniesiono do [Więcej]; [Więcej] – dodano opcję eksportu; dodano pasek postępu podczas odświeżania danych na oknie; modernizacja okna.
  • Stawki rozliczeniowe – do stawek dodano możliwość definiowania stawki podatku VAT – stawka ta nadpisuje stawkę definiowaną we wzorze medialnym.
  • Wzory rozliczeniowe - ściślejsza kontrola stawki VAT i przyczyny zwolnienia z VAT (również podczas rozliczania).
  • Wydruki – raport z rozliczeń zbiorczych – przebudowa, modernizacja, rozbudowano opcje wyboru zakresu, dodano podgląd danych na wszystkich poziomach agregacji, dodano opcję eksportu, dodana obsługa wielu administracji.
  • Rozliczenia – średnie zużycie – przebudowa, modernizacja, dodana możliwość eksportu wyników.
  • Import odczytów z pliku tekstowego – dodano możliwość importu wielu odczytów jednego licznika z jednego pliku tekstowego; dodano możliwość nadpisywania istniejących odczytów.
  • Ustalanie odczytów na podstawie średniego zużycia – rozbudowano opcje wyboru okresu do ustalenia średniego zużycia – od 1 do 36 miesięcy.
Sekretariat
  • Przegląd / Mieszkańcy obiektu – kolumny telefon i email – zmieniono tak, aby wyświetlane dane były aktualne wg stanu na wprowadzoną na oknie datę; dodano możliwość eksportu listy.
  • Dziennik – załączniki – zmiana konwencji nadawania nazw kopiowanym plikom załączników z <0EODDZ><0EOP:Numer>.<EXT> na <EODDZ>_<EOP:Numer>_<GUID16>.<EXT>.
  • Dziennik – dopisywanie dokumentu – wybór korespondencji źródłowej (w odpowiedzi do) – dodano możliwość wyboru kontrahenta spośród listy kontrahentów powiązanych z pismem źródłowym.
  • AdaEmail – wysyłanie wiadomości – dodano aktualizację daty i czasu wysyłki wiadomości po próbie wysłania wiadomości zakończonej sukcesem.
  • AdaEmail – odbieranie wiadomości – uaktywniono usuwanie wiadomości z serwera po zadanej liczbie dni.
  • SMS – redagowanie SMS – poprawiono wyświetlanie liczby dostępnych do wpisania znaków; sprawdzanie statusu paczki – poprawka eliminująca modyfikację daty i czasu wysłania paczki.
Środki Trwałe
  • Plan umorzenia oraz funkcje z serii ST3_STDK_Znajdz… - dodano wymuszenie sortowania dokumentów OT przed pozostałymi typami, jeśli kilka dokumentów posiada tę samą datę (wer.SQL).
  • Plan umorzenia – eliminacja wpływu dokumentów typu ZU na wybór pierwszego miesiaca do wyliczeń.
  • Paczki dokumentów – przegląd – dodano odświeżanie podsumowania dekretu po zadekretowaniu paczki.
  • Wydruki – filtrowanie środków trwałych – dodano filtrowanie wg daty amortyzacji.
  • Nowe funkcje: ST3_NrInw2ID, ST3_ID2NrInw.
Windykacje
  • Wyszukiwanie dłużników (nowe) – poprawiono przegląd komunikatów po wykonaniu operacji seryjnych; rozszerzono komunikat o błędnych numerach telefonów.
  • Terminologia – zamiana „wezwania” na termin ogólniejszy „korespondencja”.
Wkłady
  • Wydruki – A.Stany kont – przebudowa, modernizacja, dodany podgląd wyników przed wydrukiem, dodana opcje eksportu i sortowania podglądów, dodana obsługa wielu administracji, rozbudowane opcje wyboru zakresu, zmiana metody filtrowania wg statusów karty, dodana agregacja wyników na wszystkich poziomach, dodano zapamiętywanie parametrów i przywracanie domyślnych ustawień.
  • Narzędzia – f.Administratora – Kontrola zgodności dokumentów z kontami – przebudowa i modernizacja.
Zgłoszenia
  • Wydruki – dodano Pisma.
  • Zlecenia – dodano możliwość drukowania pisma wg wybranego zlecenia.
  • Zgłoszenia – realizacje – formularz – dodano pole Data zakończenia.


Wersja 22.02.11.0 


Ogólne
  • Wybrane okna i funkcje – odświeżono, dodano rozciąganie okna, poprawki ułatwiające pracę i kosmetyka.
  • Kalendarz – dodano święta na rok 2022.
  • Uprawnienia operatorów – dodano zapis do log informacji o zmianach dokonanych w uprawnieniach operatorów; optymalizacje.
  • Parametry – dodano zapis do log informacji o zmianach dokonanych w parametrach; optymalizacje.
  • Eliminacja duplikatów kontrahentów – funkcja zaktualizowana i zoptymalizowana.
  • UniFak – eksport do XML – poprawiono usterki uniemożliwiające poprawny eksport; wydruk – dodano obsługę typu stawki VAT (od netto/od brutto), podsumowanie korekty – poprawiono formatowanie kwot.
  • Funkcja Adres:Funkcja – dodano parametr KARBDN – w przypadku wyboru domyślnego adresu wg karty czynszowej do nazwy kontrahenta nie dopisuj współposiadacza z karty (pole KAR:dod_nazwa).
  • Kontrahenci – słownik – optymalizacje prędkości.
  • Nowa funkcja Period_Dialog.
  • Kontrahenci – formularz – pełnomocnik i struktura organizacyjna firmy przeniesione na drugą zakładkę, dane do przelewu przeniesione na pierwszą zakładkę; dodano przycisk do aktualizacji danych do przelewu.
AdaNet
  • Mieszkańcy – Liczniki – dodano informacje o dacie instalacji, legalizacji, demontażu licznika.
Czynsze
  • Noty odsetkowe (wg dokumentów odsetkowych) – dodano możliwość wysyłki email i rejestracji w sekretariacie; dodano opcję pomijania zerowych dokumentów; optymalizacja.
  • Wydruki – dokumenty – faktury/rachunki – dodano ignorowanie wielkości liter w filtrze wg typów dokumentów, dodano opcję uwzględniania filtra wg kart w trybie wg paczek.
  • Wydruki – wykazy – Q. Wydruk danych technicznych obiektu, O. Wydruk danych technicznych zasobu – odświeżono, dodano wypis ustawień na wydruku, zmieniono sortowanie na admg i kod, nowa administracja zawsze od nowej strony, wartość pól obiektu wyliczana na zadaną datę (funkcja ObPole, ZasPole), poprawione wyrównanie kolumn.
  • Odsetki – statutowe – odświeżono, dodano pamiętanie parametrów, dodano wybór zakresu.
  • Seryjna zmiana stawek – reorganizacja interfejsu; Seryjny import stawek – nowa funkcja do importu danych z pliku CSV.
  • Pisma – wydruk – kody kreskowe – poprawki w drukowaniu kodów kreskowych.
  • Funkcje: Zob, ZobSzereg, Rdz – optymalizacja, dodanie pamięci podręcznej do funkcji.
  • Rozliczenia roczne – rozliczanie – w przypadku, gdy obiekt nie jest przypisany do nieruchomości – zmieniono kwalifikację problemu z „błąd” na „ostrzeżenie”; w przypadku, gdy nie określono sposobu liczenia VAT – dodano ostrzeżenie i przyjęto domyślnie „od netto”.
  • Analizy – analiza stawek – odświeżone, optymalizacja.
  • Funkcja C_ObrotyWMiesiacu – optymalizacja; dodano sortowanie dokumentów wg daty dokumentu.
  • Funkcja SCZ3 – pozycje drukowane z licznikiem i mianownikiem – l/m dodano również do rozszerzonej nazwy składnika.
  • Słownik paczek – dodano filtr typów paczek; dopisywanie paczki – wg typu wybranego w filtrze.
  • Funkcje C_SaldaCzynszowe, C_SaldaCzynszoweWymagane – przebudowa i optymalizacje.
  • Noty odsetkowe wg rozrachunków – optymalizacje; dodano możliwość wymuszenia przeliczenia odsetek; poprawiono wątek seryjny wg kart czynszowych.
  • Wydruk noty odsetkowej – wprowadzono zmiany w domyślnej treści wydruku: zwłoka na opóźnienie, poprzednie lata na poprzednie okresy, usunięto art. 476; wszystkie treści sparametryzowano.
  • Rozliczenia roczne – eksport do dokumentów czynszowych – dodano opcję wyboru typu paczki Rozliczenia / Korekty zbiorcze.
  • Wydruki – wykazy – N. wykaz danych technicznych karty – dodano sortowanie i eksport podglądu.
  • Dokumenty – korekty naliczeń – dodana obsługa rozszerzonej nazwy składnika.
DCM
FK
  • Schematy – wykonywanie – dodano opcję Analiza – funkcja pozwala ocenić pracę schematu pod kątem prędkości i pomaga w optymalizacji.
  • Księgowanie/wyksięgowanie seryjne – lista typów dokumentów – dodano filtrowanie typów nieczynnych.
  • Bilans – dodano obsługę globalnego filtra wg administracji, poprawki.
  • Wydruki definiowalne – modernizacja mechanizmu eksportu do Excela.
  • Schematy – rejestr VAT – poprawione zliczanie kwot stawki „zw”.
  • Dokumenty księgi głównej – przywiązywanie przelewu – poprawki.
  • Faktury pro forma – realizacja – dodano przepisywanie listy dodatkowych odbiorców.
JPKPlus
  • Dodano obsługę nowych formatów JPK V7M (2) i V7K (2) (wersja deklaracji VAT odpowiednio 22 i 16); obowiązuje od stycznia 2022.
  • Słownik wyboru JPK – dodano filtr wg okresu, odświeżono.
Kasa
  • Import wyciągów oraz szybkie wprowadzanie dokumentów kasowych – dodano parametr do określania priorytetyzacji kont czynszowych w zależności od typu karty czynszowej.
  • Przegląd raportów z dekretacją – dodana kolumna BZ; odświeżone.
Magazyn
  • Spis z natury – wydruki – przebudowa i optymalizacja; dodana opcja druku pustych arkuszy spisowych.
Media
  • Rozliczenia – wyliczanie zużycia – podliczniki – poprawki obsługujące niestandardowe układy nadlicznik/podlicznik.
  • Wydruk rozliczenia – dodana opcja drukowania miesiąca słownie w dacie sprzedaży.
Przedmioty niskocenne
  • Wydruk stanów – dodano opcję „nie drukuj zerowych stanów”.
Sekretariat
  • SMS – dopisywanie wg obiektów – dodano uwzględnianie nr telefonów przypisanych do kart.
  • Poczta elektroniczna – prześlij dalej / ponów – dodano kopiowanie załączników z wiadomości źródłowej; przegląd – optymalizacja prędkości wyszukiwania tekstu; odbieranie i wysyłka – dodano automat korygujący listy adresatów/nadawców.
Środki Trwałe
  • Wszystkie funkcje - optymalizacje pod kątem prędkości w SQL.
  • Generowanie planu – ustalenie początku – dodano uwzględnianie typu dokumentu ZU przy ustalaniu początku planu.
  • Nowa funkcja ST3_STDK_ZnajdzNastepny.
Windykacje
  • Wyszukiwanie dłużników – nowa wersja funkcjonalności – wyszukiwanie dłużników na podstawie zakresu kart czynszowych, spraw windykacyjnych i korespondencji nie rozliczonej; uporządkowanie obsługi wstępnej dłużników poprzez połączenie wystawiania wezwań, wysyłki sms, zakładania spraw i przeksięgowania czynszowego.
  • Korespondencja windykacyjna – dodano znacznik Rozliczone – pozwala na oznaczanie wezwań anulowanych oraz tych, gdzie wpłynęła wymagana wpłata; przegląd – dodano filtrowanie wg pola Rozliczone.
  • Korespondencja windykacyjna – wykaz – dodano opcję drukowania nr sprawy, adresu korespondencyjnego, sygnatury i opisu; przegląd – odświeżono, optymalizacja.
  • Sprawy – formularz – dodano zakładkę Wezwania.
  • Pasek narzędzi – dodano przyciski Korespondencja i Sprawy na dziś (zdarzenia).
  • Zdarzenia – przegląd – odświeżono, dodano przyciski szybkiego ustawiania filtra daty.
  • Przeglądy spraw – odświeżone; przyciski nie mieszczące się w widoku przenoszone automatycznie pod [Więcej…].
  • Sprawa – formularz – przeksięgowanie w module Czynsze – dokument zamykający konto – dodano informację do opisu dokumentu pozwalającą funkcjom modułu kasa automatyczną identyfikację wpłaty.
  • Nowe funkcje: WNSprawa_Agreguj, WNSprawa_SumaPozycji, DajNrEtapuSprawy, WNS_CzyZakonczona.
Wkłady
Zgłoszenia
  • Zgłoszenia – formularz – dodano ścisłą kontrolę i automatyzację między polami administracja/administracja osiedlowa/nieruchomość/obiekt/zasób; dodano automatyczne odszukanie zasobu po wybraniu kontrahenta na podstawie kart czynszowych; dodano parametr określający administrację główną do zgłoszeń – wybranie administracji głównej powoduje zablokowanie wyboru administracji na zgłoszeniu i odblokowuje wiązanie administracji z nieruchomością/obiektem/zasobem.
  • Zgłoszenia – przegląd – Inne – dodano Zdjęcia; filtry – dodano filtrowanie wg rejestru.






---