2016
Zmiany dokonane w roku 2016.
Wersja 16.02.02.0
Ogólne
- Kolejne okna systemu zostały odświeżone oraz wyposażone w możliwość zmiany rozmiaru, zapamiętywanie zakładek sortowania i możliwość modyfikacji czcionki przeglądów (Ctrl+Q); jeżeli opcja jest aktywna, wyświetlona zostanie stosowna podpowiedź.
- W wybieraku admg, obiektów, zasobów używanym do określenia zakresu przetwarzanych danych wprowadzono czyszczenie zaznaczonych pozycji po zmianie admg.
Czynsze
- Dodano nową funkcję FKRoz:NotaLiniaTekstu() zwracającą informację tekstową o wystawionej nocie odsetkowe. Zastosować można ją w wydruku pism lub w wydruku rozliczeń w programie media.
- Dodano nową funkcję Suma_Naliczen() - funkcja sumująca naliczenia na określonym poziomie. Funkcja będzie dostępna w generatorze raportów, w module do umowy, we wzorach i pismach czynszowych.
- Dodano nową funkcje pozwalającą na rejestrowanie korespondencji windykacyjnej. Dostępna jest w menu Wydruki -> korespondencja windykacyjna. Uzupełnieniem dla tej funkcji jest możliwość seryjnego wyszukania dłużników i zarejestrowanie korespondencji np: UPO - upomnienie , WDZ - wezwanie do zapłaty, WOP - wezwanie ostateczne przed sądowe
- W funkcji "Automatyczne korekty naliczeń" dodano opcję pozwalającą zdecydować czy utworzona paczka z dokumentami ma zostać automatycznie zaksięgowana.
FK
- Udostępniono możliwość wystawiania przelewów z poziomu przeglądu dokumentów księgi głównej. Aby funkcja była dostępna należy w konfiguracji programu zaznaczyć odpowiadającą za tą funkcjonalność opcję.
- Wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie kontrolujące kontrahenta przypisanego do dokumentu FK z dekretem na konto 2xx. Jeśli wystąpi niezgodność kontrahenta przypisanego do dokumentu z kontrahentem zdefiniowanym na koncie 2xx to podczas zatwierdzania program pokażę ostrzeżenie. Istnieje możliwość blokady zatwierdzenia takiego dokumentu poprzez ustawienie w parametrach programu.
Nadzorca
- W funkcji kontrolno naprawczej weryfikującej poprawność stanów kont z dokumentami FK dodano sprawdzanie stanu bilansu otwarcia.
Kasa / Bank
- Wprowadzono obsługę rachunków kredytowych, opis konfiguracji zamieszczone w tym artykule -> Konfiguracja konta kredytowego
- W mechanizmie obsługującym import wyciągów bankowych zmodyfikowano liczbę komunikatów do niezbędnego minimum. Poprawiono czytelność i przejrzystość komunikatów.
- Dodano dodatkowe zabezpieczenia do funkcji odczytujących i dekretujących wyciągi bankowe. Dodane zabezpieczenia sprawdzają czy mieszkaniec posiada aktywną kartę w importowanej admg. Zdarzały się sytuacje w których mieszkańcy wspólnot po zmianie administratora wpłacali na poprzednio przydzielone im konto wirtualne, co w niektórych sytuacjach mogło prowadzić do niewłaściwych dekretów. Nowe zabezpieczenia eliminują problem z identyfikacją wpłacającego. O takiej sytuacji operator wczytujący wyciąg bankowy informowany jest czerwonym komunikatem na oknie edycyjnym.
Media
- W przeglądzie liczników indywidualnych dodano nową funkcję "Ustal odczyt"
Funkcja ta została udostępniona w celu wyliczenia i wprowadzenia stanu urządzeń pomiarowych w sytuacji gdy nie dysponujemy rzeczywistym odczytem. Ustalenie stanów odbywa się na podstawie średniej z poprzednich odczytów.
Ta sama funkcjonalność została dodana w przeglądzie analizy odczytów liczników na dzień. W tym miejscu dla wszystkich nieodczytanych liczników można w łatwy sposób ustalić stan. Przed użyciem funkcji konieczne jest sprawdzenie co jest przyczyną braku odczytu, brak dostępu do urządzenia, zaniedbanie mieszkańca czy może przeoczenie w trakcie wprowadzania danych. Po użyciu funkcji i ustaleniu zużycie na oknie analizy odczytane tą metodą urządzenie znika z listy.
inne
- ...
Wersja 16.02.12.1
Ogólne
- Szereg poprawek literówek i drobnych usterek.
- Ujednolicony system okien dialogowych informacji, współbieżny zapis komunikatów do logu.
Czynsze
- Pisma – nowa funkcja CZ_StanFinansowy – generuje tabelę sald kont dla wybranej karty; SCZ3 – dodano możliwość wydruku pozycji wybranego dokumentu; dodano wątek pism wg dokumentów czynszowych.
- Przegląd dokumentów – drukowanie paczki – nowy wydruk zestawienia dokumentów z paczki (zastępuje poprzednie wydruki); dodano wątek drukowania pism wg dokumentów czynszowych.
- Generowanie naliczeń – wzory – dodano opcję „generuj zerowe” wymuszającą zapis zerowych pozycji naliczenia; dodano wzór „warunek” – warunkowe generowanie pozycji naliczenia; dodano wzór „nazwa” – dynamiczne generowanie długiej nazwy pozycji naliczenia.
- Dokumenty – edycja dokumentów – pozycje naliczenia – dodano możliwość manualnej edycji długiej nazwy pozycji naliczenia. Drukowanie faktur i pism (funkcją SCZ3) oraz czynszu bieżącego uwzględnia długą nazwę pozycji naliczenia.
- Wydruki / Wykazy / Lista kart do podpisu – rozbudowano opcje wybierania kart do wydruku.
FK
- Rejestr zakupów/sprzedaży – okno przebudowane, zmieniono legendę, dodano pomoc.
- Przepisywanie faktur – dodano możliwość przepisywania również dokumentów zakupów oraz pro-forma.
- Funkcje – nowa funkcja SumGrupy – zlicza wartość wybranej grupy kont w przedziale miesięcy od-do.
- Grupy kont – odświeżono i przebudowano, generator CIT-8 zaktualizowany do wersji 23.
- Deklaracje – dodano obsługę nowych deklaracji CIT-8(23), PIT-8C(8), VAT-7(16), VAT-7K(10).
- Rejestry – Rejestr umów – nowa funkcjonalność pozwalająca na seryjne generowanie dokumentów sprzedaży na bazie zdefiniowanych umów okresowych.
Kasa
- Import wyciągów – dodano obsługę formatu PKO Historia CSV dla PKOBP oraz MT940 dla mBank.
Media
- Wydruk rozliczeń – dodano opcję „salda analitycznie” – zamienia dotychczasową tabelę kont na rozbudowaną analitycznie; dodano możliwość drukowania z opcją numeracji stron n/m.
- Przegląd liczników indywidualnych – liczniki / odczyty – dodana nowa funkcjonalność „Ustal odczyty” – pozwala wygenerować brakujące odczyty na bazie średnich odczytów w zadanym okresie.
- Generowanie rozliczeń – dodano możliwość wyłączenia „pobierania zaliczek”.
Windykacje
- Wyszukiwanie dłużników – dodano opcję „Wystaw upomnienia”.
- Korespondencja windykacyjna – odświeżono i rozbudowano opcje edycji, potwierdzania i drukowania seryjnego dokumentów.
Zgłoszenia
- Przegląd – Praca wg pracowników – nowa funkcjonalność do ewidencji drobnych prac wykonywanych przez pracowników firmy.
Wersja 16.02.23
FK
- W rejestrze zakupów zmieniono mechanizm ustalania terminu płatności. Termin płatności liczony jest od daty wystawienia dokumentu.
- CIT8 - w funkcji przeliczającej formularze dodano zabezpieczenie, aby kwoty w polach 61 i 62 nie były mniejsze od zera
- W systemie fk wprowadzono mechanizm umożliwiający numerację w układzie miesięcznym. Opis i sposób konfiguracji dostępny jest w dziale: zagadnienia, scenariusze -> Numeracja dokumentów
Czynsze
- W wydruku obsługującym wykaz dokumentów z paczki dodano drukowanie terminu płatności.
- Funkcja dekretująca paczki czynszowe do systemu FK została wyposażona w obsługę funkcji RDZ
- Generator raportów - sekcja 21 przebudowano interfejs ustalający parametry wydruku. Dodano obsługę niewypełnionego statusu lokalu oznaczono go na liście napisem: <BRAK>
- analiza dodatków mieszkaniowych została uzupełniona o podsumowanie.
Kasa
- wprowadzanie ręczne wyciągów bankowych ( szybkie ) - dodano zapamiętywanie daty między wywołaniami.
Wersja 16.03.25.0
Ogólne
- Dialog edycji wyrażeń Clarion (filtry, pisma…) – odświeżono i rozbudowano.
- Menu Pomoc: dodano opcje [Spis treści] oraz [Co nowego?] – otwierają plik pomocy na wybranej stronie.
- Pisma – HTML – dodano opcję podpinania własnego arkusza stylów CSS. Domyślne style tabel – wyszarzano ramki, aby poprawić czytelność wydruków. Drukowanie seryjne pism HTML do PDF – przebudowano funkcję generującą, aby drukowała maksymalnie po 100 pism w jednym dokumencie PDF; po skończonej operacji można wygodnie przejrzeć/wydrukować każdą zapisaną serię.
- Dialog zaznaczania admg, nieruchomości, obiektów, zasobów, kontrahentów, kart czynszowych, członków i przydziałów z DCM – całkowicie przebudowano procedurę, zmieniono sposób działania, przyspieszono i zoptymalizowano, dodano możliwość zapamiętywania zaznaczeń i współdzielenia z innymi operatorami.
- Logi systemowe – od bieżącej wersji w przód logi zapisywane są w plikach nazywanych wg szablonu LOG_RRRRMM.TXT, gdzie RRRR – rok, MM – miesiąc. Przebudowano okno przeglądu logów.
Czynsze
- Wzory czynszowe – edycja – przebudowano interfejs przeglądu i edycji wzorów; we wzorach dodano daty obowiązywania wzoru od-do.
- Karty czynszowe – przegląd – [Więcej…] – [Informacja o składnikach – wzory] – nowa funkcja pozwalająca na przeglądanie składników czynszowych z punktu widzenia wybranej karty – jakie wzory obowiązują na daną datę, opisy wzorów, podgląd wzorów. Na przeglądzie kart czynszowych [Autoryzację] przeniesiono wyżej, aby ułatwić dostęp w czasie telefonicznej obsługi klienta.
- Paczki – dekretacja do FK – zmiana: gdy we wzorze nie określono kont „ma” i „mavat” funkcja substytuuje je kontem przeciwstawnym z paczki czynszowej; optymalizacja skanowania paczek na starcie funkcji.
- Pisma – wysyłanie pism emailem – w tej wersji nie ma już możliwości wysyłania pism pocztą elektroniczną starą metodą. Należy używać opcji ADAEmail (ustawiane w parametrach – moduł Nadzorca).
- Dokumenty – Przegląd – [Drukuj] – dodano możliwość drukowania pism wg dokumentów. Definicja pism – menu Wydruki / Pisma / Dokumenty czynszowe. Do pism wg dokumentów czynszowych dostosowano funkcję SCZ3.
- Naliczanie czynszu, Korekta automatyczna – dodano możliwość automatycznego zatwierdzania dokumentu w FK po zadekretowaniu.
- Dodatki mieszkaniowe – dodano uproszczony wydruk listy dodatków mieszkaniowych.
- Zlecenia stałe – wydruki – zamieniono na nowy, elastyczny wydruk zleceń.
- Wydruki – Zestawienia – dodano wydruk nierozliczonych rozrachunków i wpłat dla wybranych kart czynszowych.
- Pisma – Książeczki – poprawka w ustalaniu miesiąca i roku słownie przy drukowaniu długich okresów, ustawienie dnia miesiąca na wartość 31 powoduje drukowanie z terminem na ostatni dzień danego miesiąca.
DCM
- Wydruk listy lokali – poprawiono błędy zaokrąglenia przy sumowaniu udziałów.
- Inwestycje – Umowy – Raty – dodano generator rat.
FK
- Faktury i Rejestr VAT – dopisywanie nagłówka dokumentu – zmiana: termin płatności liczony od daty wystawienia dokumentu, a nie od daty sprzedaży.
- Rejestr umów – dodano konto bankowe, j.m. i PKWiU oraz konta WN/MA x Netto/VAT/Brutto.
- Grupy kont – zmiana metody definiowania grup kont – rozbudowa i uelastycznienie szablonów.
- Schematy – nowy słownik wyboru schematów – dostosowuje się do kontekstu, dzięki czemu pierwsze na liście znajdują się schematy indywidualne kontrahenta, następnie administracji i na koniec ogólne. Edycja schematów – dodano pole na opis schematu. Wykonywanie schematów – optymalizacje i ujednolicenie wizualizacji postępu pracy schematu.
- Rozrachunki – Zestawienie – dodano możliwość wybrania poszczególnych rozrachunków do wydruku, dodano możliwość sortowania i grupowania wg kont FK i CZ, dodano grupowanie na wydruku pionowym (wg kontrahenta/karty).
- Księga główna – pozycje dokumentów – tworzenie realizacji rozrachunków – poprawka w zachowaniu formatki przy więcej niż jednej realizacji.
Kasa
- Szybkie wprowadzanie WB – dodano szybszą edycję op. Kasowej i konta FK.
- Import wyciągów bankowych – w całym wątku importu, tj. w dokumentach kasowych, dokumentach FK oraz dokumentach czynszowych zapewniono dostęp do oryginalnego opisu z przelewu.
Media
- Wydruk rozliczeń – dodano adnotacje przy odczytach liczników, które zostały skorygowane. Dodano możliwość drukowania pism wg rozliczeń medialnych; definicja pism w menu Wydruki / Pisma wg rozliczeń. Do pism medialnych dedykowane są funkcje SLI3 i MELicznikiTabelka.
Przelewy
- Eksport do Elixir-0 – funkcja odnowiona, zoptymalizowana; dodano funkcjonalność rozdzielania przelewów wg zdefiniowanych „paczek”. Prefiks paczki ustawia się na formularzu edycji administracji – pole „Plik eksportu”. Opis przygotowania i eksportu przelewu został opisany w sekcji: Moduły -> FK -> Menu -> Operacje -> przelewy
Windykacje
- Sprawy – Edycja – Dane finansowe – [Czynsze – dok. PK] – funkcja odświeżona, przebudowana; dodano możliwość ręcznej korekty kwot.
Wkłady
- Karty – Analiza konta (wydruk) – poprawka w ustalaniu BO.
- Karty – Przegląd – odświeżono okno.
Zgłoszenia
- Zgłoszenia – przeglądy wg… - stare wersje przeglądów przeniesiono do Narzędzia / Stare przeglądy. Dodano nowe przeglądy wg… nieruchomości, obiektów, zasobów, przyjął, przekazano, słowników, kontrahentów z uproszczonym interfejsem i przyspieszonym działaniem. Z każdego z przeglądów wg jest dostęp do przeglądu zgłoszeń bezpośrednio wybranego zakresu.
- Prace – dodano możliwość podczepiania prac do zgłoszeń jako realizacje. W zgłoszeniach dodano możliwość dopisywania prac jako realizacji (po przełączeniu parametru w parametrach modułu Zgłoszenia „Realizacje – podmoduł prac”. W zgłoszeniach dodano możliwość wykonania [Przekazania] prac do wybranych pracowników – utworzone zostaną prace bez wprowadzonego czasu i daty pracy celem wypełnienia później, gdy praca zostanie wykonana. W przeglądzie prac dodano zakładkę „Przekazane” – pokazuje wszystkie prace pracownika bez wypełnionej daty rozpoczęcia pracy.
- Zgłoszenia – edycja zgłoszenia – przebudowa całego formularza; wygodny słownik kategorii zgłoszeń, dodana obsługa realizacji przez prace. Przegląd – dodano możliwość kopiowania realizacji przez prace.
- Prace – słownik prac – zmiana układu listy prac – od góry wyświetlane są indywidualne prace wybranego pracownika, poniżej prace wspólne.
- Prace – edycja pracy na bazie zgłoszenia – usprawniono ustalanie RDz po wybraniu pracy ze słownika prac.
Wersja 16.05.06.0
Ogólne
- Kontrahenci – formularz edycji – historia zmian – poprawione wyświetlanie historii oraz zapis zmian adresowych do historii.
- Przebudowa, odświeżenie, optymalizacja szeregu słowników i formularzy.
- Optymalizacje procedury uruchomieniowej systemu.
Czynsze
- Dokumenty – wydruki dokumentów przeniesiono do menu Wydruki; uporządkowano menu Wydruki.
- Wydruki – Dokumenty – Zestawienia naliczeń – wydruk pionowy – uaktywniono filtr „szczegółowy”, optymalizacje i przebudowa wydruku; dodano opcję eksportu do Excela
- Wydruk zleceń stałych – przebudowa, optymalizacja.
- Naliczanie, Automatyczne korekty, Eksport rozliczeń rocznych do dokumentów – dodano opcje automatycznej dekretacji i zatwierdzania w module FK.
- Parametry – dodano parametry domyślnego dnia daty dokumentu, sprzedaży i terminu płatności w naliczeniach automatycznych.
- Rozliczenia C.O. (Inne) – przebudowa, optymalizacje.
- Wykazy – wydruk tabeli do podpisów – optymalizacje, przebudowa.
- Dokumenty – edycja – przeliczanie paczki – optymalizacja i przebudowa.
- Narzędzia – Ustawienia – parametry przeniesiono do parametrów globalnych systemu.
DCM
- Wydruk przydziałów – poprawiono drukowanie nr członka.
FK
- Deklaracje VAT, CIT – poprawki usterek w szablonach e-deklaracji.
- Wydruki z planu kont – optymalizacje generowania wydruku i poprawki podsumowań.
Kasa
- Parametry - Szybkie wprowadzanie dokumentów – rozdzielono opcje dla kasy i banku.
Media
- Liczniki indywidualne i zbiorcze – dodano pole „mnożnik”, które mnoży różnicę stanów przy wyliczaniu zużycia.
- Eksport do Czynszów – dodano opcję automatycznej dekretacji i zatwierdzania w FK.
- Rozliczenia – optymalizacje prędkości rozliczania mediów.
- Zestawienie rozliczeń zbiorczych – optymalizacje.
- Wydruk faktur – dodano drukowanie opisów stanów w adnotacjach.
- Metody odczytu liczników – dodano przełącznik do adnotacji. Włączenie powoduje drukowanie metody odczytu w adnotacjach dot. stanów liczników odczytanych daną metodą.
- Analiza odczytów liczników – dodano seryjne ustalanie odczytów na bazie średniej z okresu.
- Dane rozliczeniowe węzłów – przebudowano wydruk danych.
Przelewy
- Eksport przelewów Elixir-0 – poprawki warunków agregacji przelewów wg kth i daty, dodano sortowanie przelewów wg admg i daty.
Zgłoszenia
- Przegląd prac wg pracowników – dodano wydruk wg budynków.
- Wydruki – realizacje wg obiektów – poprawka układu wydruku syntetycznego, optymalizacje generowania danych.
Wersja 16.06.08.0
Ogólne
- Poprawki drobnych usterek i optymalizacje.
- Przekazywanie do sekretariatu pism oraz faktur – dodano możliwość jednoczesnego drukowania wygenerowanych dokumentów.
- UniFak – dodano makro %%NABYWCA_ID%% - pozwala umieścić na fakturze identyfikator kontrahenta.
Czynsze
- Wydruki – Wykazy – Wydruk naliczonych składników – dodano zapamiętywanie wybranych składników.
- Paczki – dekretacja do FK – poprawiono podsumowywanie powstałego dokumentu.
- Rozliczenia CO (Inne) – poprawiono generowanie powierzchni.
- Wydruki – Książeczki – poprawki w druku kodów kreskowych.
- Karty – Rozrachunki – Noty – Wydruk wezwania do zapłaty – poprawiono usterkę drukowania rozrachunków podwójnie.
- Noty odsetkowe na bazie rozrachunków – dodano podziała na noty podstawowe (NO/SNO/KNO) i windykacyjne (WNO).
- Wydruki – Pisma – dodano edycję pism windykacyjnych.
- Operacje – Automatyczne korekty naliczeń – poprawiono obsługę zakresu miesięcy od-do.
- Dokumenty – wydruk Paczki – dodano filtrowanie wg wybranego zakresu (obiekty, zasoby) oraz opcję drukowania adresu kontrahenta.
DCM
- Wydruki – Pisma – wg członków – dodano możliwość sortowania wg nazwiska.
- Wydruki – lista obecności i głosowanie – dodano zawijanie drugiej linii tytułu.
FK
- Dokumenty – edycja nagłówków i pozycji – dodano słownik dla opisów.
- Noty korygujące – przeniesiono do menu Rejestry i dodano rejestr not korygujących.
- Nowa funkcja KOSZTY_Budynek – pozwala wyliczyć koszty dla zadanego obiektu i przedziału dat.
Kasa
- Rozliczanie rozrachunków – optymalizacje prędkości generowania listy rozrachunków do rozliczenia.
Magazyn
- Wydruki - Wykaz stanów magazynowych – dodano możliwość bezpośredniego wskazania indeksów do wydruku.
Sekretariat
- Dokumenty wewnętrzne – dodano automatyczną numerację dokumentów wewnętrznych oraz domyślny typ dokumentu wewnętrznego „EOD” dla dokumentów bez określonego typu.
- ADAEmail – dodano możliwość ponawiania wybranego wysłanego listu.
- Przegląd – Mieszkańcy obiektu – zmiana ustawiania zakresu na bardziej szczegółowy (na poziomie kart czynszowych), dodano eliminację duplikatów na liście.
- Wydruki – Budynki – analiza telefonów i emaili – nowy przegląd/analiza statystyczna budynków pod kątem informacji o liczbie zewidencjonowanych emaili i telefonów (z podziałem na numery stacjonarne i komórkowe).
Windykacje
- Sprawa – przeksięgowanie w Czynszach – poprawiono generowanie dokumentów.
- Sprawa – zmieniono metodę wywołania funkcji dodatkowych wspomagających dopisywanie pozycji i przeksięgowania – przycisk [Czynszowe]; dodano możliwość dodawania pozycji w ten sam sposób, jak podczas tworzenia sprawy na bazie karty czynszowej.
- Operacje – dodano windykacyjne noty odsetkowe WNO – przegląd, tworzenie, drukowanie. WNO to noty powstające na bazie rozrachunków przywiązanych do spraw windykacyjnych. WNO można również tworzyć z poziomu formularza sprawy.
- Sprawa – Opis – dodano przycisk [Dokumenty] pozwalający na dołączanie skanów dokumentów do sprawy.
- Korespondencja windykacyjna – dodano możliwość drukowania wykazu z bieżącego przeglądu.
Zgłoszenia
- Przegląd zgłoszeń – [Powiel] – poprawka w funkcji powielającej zgłoszenie na wybrane obiekty.
- Zgłoszenia – edycja realizacji i materiałów – dodano nowe uprawnienie do formularzy realizacji i materiałów.
- Prace wg pracowników – wydruk – dodano filtrowanie wg rodzajów prac.
Wersja 16.08.22.0
Ogólne
- Poprawki drobnych usterek i optymalizacje.
- Dodano logowanie wszystkich operacji usuwania rekordów.
- Cechy – dodano typ cechy „kaskadowa”. Cechy kaskadowe w odróżnieniu od cech standardowych posiadają „datę do”, zaś wartości pobierane na zadaną datę są agregowane ze wszystkich wartości aktywnych (zawartych w przedziale dat).
- Zapisy informacji do logu – poprawiono zapis treści zmienionych/dopisanych danych; dodano mierzenie czasu wykonywanych funkcji.
- Parametry – poprawiono edycję pól tekstowych, aby nie obcinało treści powyżej 255 znaków.
- Uruchomienie systemu – dodano automatyczne usuwanie „martwych” procesów, aby nie trzeba było usuwać ich manualnie.
- Operatorzy i pracownicy – przeprowadzono integrację operatorów i pracowników do pojedynczych rekordów. Operatorzy, którzy byli pracownikami, dostaną zaznaczoną opcję „Konserwator / Inkasent / Pracownik”. Stare rekordy pracowników zostaną oznaczone jako nieczynne. Uwaga! Ważne! Przed zainstalowaniem tej aktualizacji należy powiązać operatorów z pracownikami, o ile nie są jeszcze powiązani (operator musi mieć przypisany odpowiadający mu rekord pracownika; sytuacja dotyczy rekordów osób, które mają i operatora i pracownika, ale nie są powiązane). W przypadku zaniechania tej operacji automat nie będzie w stanie powiązać tych rekordów samodzielnie i w skutek tego w bazie danych może pojawić się zbędna redundancja trudna do usunięcia w przyszłości.
- Operatorzy – uzupełniono wszystkie dane, które były unikalne dla pracownika. Dodano przełączniki Konserwator, Zarząd i Terminarz. Konserwator odpowiada tej samej funkcji, jaką uprzednio pełnili „pracownicy”. Zarząd dotyczy zarządu w module ADANet. Terminarz pozwoli na dodawanie terminów w module Sekretariat (funkcja w budowie).
ADANet
- Interfejs mieszkańca – dodano przegląd liczników wraz z odczytami liczników.
- Interfejs mieszkańca – lokale – finanse – optymalizacje prędkości generowania danych.
Czynsze
- Dokumenty – Księgowanie – poprawki w/s wyjątku braku automatycznej kasy PK.
- Dokumenty – pozycje – dodano pole „przyczyna zwolnienia z VAT” – obligatoryjne do wypełnienia w przypadku stawki VAT „zw”. Dla naliczeń automatycznych pole definiuje się we wzorach.
Naliczenia:
Wzory: - Cechy kaskadowe dostępne we wzorach czynszowych.
- Dokumenty – wydruk korekty zbiorczej – dodano możliwość ustalania liczby miejsc po przecinku w kolumnie „cena”.
- Wydruk stanów kont – poprawiono wyliczanie salda w sytuacji, gdy w nowych roku przeniesiono zerowe saldo konta podstawowego i niezerowe saldo odsetek.
- Dodatki mieszkaniowe – generowanie – dodano elementy przyspieszające pracę operatora – na zakładce [Dokumenty] dodano opcje tworzenia paczki automatycznie i pobieranie konta z karty czynszowej oraz domyślny opis dokumentu. Ponadto dodano informację o ustawieniach domyślnych w parametrach modułu.
Faktury
- Faktury – pozycje – dodano pole „przyczyna zwolnienia z VAT” – obligatoryjne do wypełnienia w przypadku stawki VAT „zw”.
FK
- Księga główna – Dokumenty – wystawianie przelewu – datę wystawianego przelewu zmieniono na datę płatności dokumentu źródłowego; Na przeglądzie dokumentów dodano ID powiązanego przelewu; uzupełniono czyszczenie powiązań z przelewami przy usuwaniu dokumentu; komunikat o istnieniu przelewu zastąpiono wyświetleniem formularza przelewu.
- Rejestry / VAT – dodano opcję eksportu wybranego miesiąca do pliku JPK VAT.
- Narzędzia / JPK – dodano okno dostępu do funkcji generowania plików JPK.
- Rozrachunki – Odsetki – naliczanie odsetek od rozrachunków powiązanych z kartą czynszową – dodano pobieranie stawki z karty czynszowej.
- Rejestr zakupów i sprzedaży – pozycje oraz słownik towarów i usług - dodano pole „przyczyna zwolnienia z VAT” – obligatoryjne do wypełnienia w przypadku stawki VAT „zw”.
Pozycje w rejestrze zakupów/sprzedaży:
Słownik towarów i usług: - Rejestr zakupów i sprzedaży – zesłownikowano numery rejestrów. Aktualizacja automatycznie wypełnia słownik użytymi numerami.
- Umowy – pozycje - dodano wypełnianie pola identyfikatora słownika towarów i usług.
Kasa
- Słownik kas i banków – poprawiono mechanizm dopisywania nowej kasy.
Media
- Rozliczenia medialne – pozycje - dodano pole „przyczyna zwolnienia z VAT” – obligatoryjne do wypełnienia w przypadku stawki VAT „zw”. Dla rozliczeń automatycznych pole definiuje się we wzorach.
- Wzory medialne indywidualne – dodano pole „przyczyna zwolnienia z VAT” dla stawek „zw” oraz pole na komentarz do wzoru.
- Wzory medialne węzłowe – dodano pole na komentarz do wzoru.
- Eksport rozliczeń do Czynszów – słownik typów dokumentów FK – dodano obsługę modułu Media.
Przelewy
- Przegląd przelewów – dodano kolumnę z informacją o źródle przelewu, dodano rozciąganie okna przeglądu; edycja przelewu – dodano informację o źródle.
Sekretariat
- Głosowania – dodano funkcję do przeprowadzania głosowań i ankiet. Więcej informacji o funkcji tutaj.
- ADAEmail – foldery emaili podzielono na paczki po 1000 szt. Aktualizacja automatycznie przenosi pliki do odpowiednich folderów.
Windykacje
- Wystawianie wezwań do zapłaty – rozbudowano mechanizm ustalający automatycznie kwotę wezwania na bazie bieżącej wartości sprawy lub na bazie salda karty czynszowej, jeżeli sprawa nie ma wartości.
- Sprawa – Edycja sprawy – pozycje – dodano kolumnę WN-MA, usuwanie pozycji sprawy – dodano pytanie potwierdzające.
Zgłoszenia
- Wydruk pracy wg pracowników – poprawiono drukowanie dla wybranego pracownika.
Wersja 16.09.23.0
Ogólne
- Poprawki drobnych usterek i optymalizacje.
- Komunikaty globalne – tabelę komunikatów podzielono tak, aby każdy operator miał swoją tabelę – eliminuje to usterki w pewnych konfiguracjach systemu oraz przyspiesza działanie aplikacji.
- Komunikacja między wątkami – optymalizacja pod kątem prędkości działania mająca znaczenie przy dużych operacjach seryjnych.
- Zapis logu systemowego – dodano buforowanie zapisu z odstępem zapisu 5 sekund, co przyspiesza aplikację w środowisku współdzielonych zasobów oraz eliminuje spowolnienia w przypadku dużych operacji seryjnych.
- Parametry – Administrator – dodano parametr dla periodycznego fingowania wybranych adresów IP. Opcja przydatna w systemach, gdzie występują problemy z ruchem sieciowym w przypadku przerw w pracy z programem.
- Ramka aplikacji – wyeliminowano problem przypadkowego zawieszania się aplikacji podczas zmiany rozmiaru ramki.
- Kalendarz – pierwszy dzień tygodnia zmieniono z niedzieli na poniedziałek.
Czynsze
- Rozliczenia C.O. – Import z systemu Metrona – wyeliminowano problem importu do istniejącej paczki.
- Wydruki / Wykazy / Wykaz naliczonych składników – poprawiono funkcjonowanie interfejsu oraz czytelność wydruku.
FK
- Rejestr zakupów – formularz nagłówka dokumentu – dopisywanie nowego dokumentu – dodano automatyczne ustawianie miesiąca rozliczeniowego na bazie daty wpływu dokumentu.
- Deklaracje VAT – dodano deklaracje VAT-7(17) oraz VAT-7K(11).
- Deklaracje CIT – dodano deklarację CIT-8(24).
- E-Deklaracje – dodano automatyczne czyszczenie tekstów (adresy, nazwy kontrahentów) ze znaków niedozwolonych w plikach XML.
Media
- Rozliczanie – Zaliczki – zmiana polegająca na tym, aby dla zamkniętych kart program pobierał zaliczki z całego okresu rozliczenia, umożliwiając tym samym uwzględnianie dodatkowych korekt.
- Paczki – Usuwanie paczki – optymalizacje prędkości usuwania dużych paczek.
Nadzorca
- Funkcje / Operatorzy i uprawnienia – zoptymalizowano prędkość zapisu zmienionych uprawnień.
Przelewy
- Eksport Elixir-0 – rozbudowano kontrolę/filtrowanie ciągów znaków eksportowanych do pliku.
Wersja 16.10.17.1
Ogólne
- E-Deklaracje – dodano wskazówki postępowania przy najczęściej spotykanych błędach w czasie generowania dokumentu XML.
- Konfiguracja skrzynek e-mail – dodano podgląd przypisanych do skrzynek operatorów.
- Refaktoryzacja obsługi procesów i komunikatów globalnych.
Czynsze
- Dokumenty – wydruk korekty zbiorczej – termin płatności usunięto dla dokumentów z nadpłatą.
- Dokumenty – drukowanie faktur – dodano drukowanie przyczyny zwolnienia z VAT.
FK
- Przegląd faktur i rejestru zakupów – dodano możliwość anulowania w momencie wyboru numeru rejestru; na zakładkach 5.Dekretacja i rozrachunek oraz 6.Inne przycisk [Zamknij] zmieniono na [Wróć do rejestru]; generowanie dokumentu FK – opis dokumentu przeniesiono na początek generowanego opisu; wydruk faktur – dodano drukowanie przyczyny zwolnienia z VAT.
- Plan kont – dodano pytanie przed wykonaniem wysłania danych do MS Excel; Konta syntetyczne – znacznik PB zamieniono na pole Typ Konta: Nie określone, Pozabilansowe, Bilansowe, Rozliczeniowe, Wynikowe; Konta analityczne – usunięto znacznik PB, typ konta jest określany na podstawie syntetyki.
- Nowe funkcje – FKKontoObrotyTabela, FKRoz_Tabela. Szczegółowy opis w pliku pomocy.
- Import faktur z modułu Czynsze – optymalizacja czasu inicjalizacji importu.
- Import dekretu z pliku tekstowego – dodano obsługę dłuższych pól numeru zewnętrznego i opisów.
Kasa
- Definicje kont bankowych – dodano pola Kod Kraju oraz Numer Rachunku Bankowego.
Windykacje
- Generowanie pozycji dokumentów w funkcjach: wyszukiwanie dłużników, generowanie rat ugody, dopisanie nowej pozycji finansowej sprawy – dodano domyślnie typ, kod i adres zasobu do generowanych opisów pozycji.
---